کرگدن آبی

آن‌چنان دیوانگی بگْسست بند
که همه دیوانگان پندم دهند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

سفر از خویشتن باید چو با خویشی سفر چه بود

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۴۷ ب.ظ
    کرمان یک گوشه‌ی نقشه افتاده و چون در مسیر رفت‌وآمد قرار ندارد کمتر کسی گذرش به آن دیار می‌افتد. شاید به همین دلیل بود که وقتی یک دوست خانوادگی از ما دعوت کرد به شهر کرمان برویم از فرصت استفاده کرده و خیلی زود بر سرش خراب شدیم. فرصتی که ممکن بود دیگر هیچ‌وقت پیش نیاید. کاش روزی یک دوست پیدا شود که من را به ارومیه یا تبریز دعوت کند، خیلی دوست دارم این دو و شهرهای اطرافشان را هم ببینم. اصلن خوب است که آدم در تمام شهرهای ایران یک دوست داشته و در زمره‌ی دعوت‌شدگان باشد.

    اگر از گرمای ظهر تابستان بگذریم، سفر دلچسبی بود و نداشتن اینترنت خیلی به ذهنم نظم داده بود. وقتی موبایل و تبلت را کنار می‌گذاری، زمان مفهوم دیگری پیدا می‌کند. روز دوم-سوم و در سفر به یکی از روستاهای اطراف شهر بود که حس کردم ثانیه و دقیقه و ساعت جایشان را به طلوع و غروب خورشید داده‌اند. مادرِ طبیعت آغوشش را باز کرده بود و روی دیگر زندگی را نشانم می‌داد. دیدن زیبایی خیره‌کننده‌ی ماهِ کامل، و آسمانِ پر ستاره، لذتی فراموش نشدنی است که قبلن با کیفیت 4k فقط در یزد تجربه کرده بودم.

    کرمان را شهری دیدم با مردمی گرم و دوست‌داشتنی. و چقدر خوب آدرس می‌دادند. آنقدر خوب آدرس می‌دادند که دلت می‌خواست فقط ازشان آدرس بپرسی. فقط آدرس بپرسی و طرف بگوید چهارراه اول نه، چهارراه دوم نه، چهارراه سوم نه، چهارراه چهارم بپیچ دست راست! و تو را با این پرسش بنیادین تنها بگذارد که چرا همان اول نگفت چهارراه چهارم؟
  • کرگدن آبی

نظرها (۱۴)

یک دوست خونوادگی کرمانی داریم خیلی مهربون و باصفان..مخصوصا با اون لهجه ی شیرین و قشنگ :))
پاسخ:
خیلی هم عالی :)

آخ که چقدر دلم یه سفر درست و حسابی میخواد...

 

آدرس خیلی خوب بووود :)))

پاسخ:
راه تو را می‌خواند ;)
آدرس دادن ماها :))
پاسخ:
خوبه که :)
چه باحال ادرس میدن!حالا باز شکر، درست ادرس میدن ما از هر کی میپرسیم میخواد بگه من بلدم الکی از خودش یه چیزی میگه :/
کرمان خوب است
±رسیدنتان به خیر:-)
پاسخ:
سلامت باشید. آره در آدرس دادن خیلی همکاری می‌کردن.
  • ماهان هاشمی
  • همیشه به سفر! :))

    تا حالا کرمان نرفتم!

    با این اوصاف حتما باید تو برنامه‌یِ سفرم قرار بدمش!

    حداقل برای آدرس پرسیدن! :))

    پاسخ:
    حتمن برو. بهت خوش می‌گذره ;)

    یاد داداش کوچیکه افتادم که الان در کرمان مشغول خدمت سربازیست:)

    موافقم اینکه آدم در هر شهری یه دوست با معرفت داشته باشه یعنی خیلی موقعیت ایدآلیه:)

    در مورد خوب آدرس دادن کرمانی ها که گفتین یاد تبریزیا افتادم که تو آدرس دادن مشهورن یعنی طوری آدرس می دن که از یه شهر دیگه سردر میارین گفتم که اگه تبریز هم رفتین گم نشینp: 

    پاسخ:
    سلامت باشن همیشه.
    من هیچ پیش‌زمینه‌ای از جایی که هنوز ندیدم در ذهنم ایجاد نمی‌کنم، شما هم ایجاد نکنید :p
    حتما ارومیه و اطرافش را توصیه میکنم...چون خودم ساکن هستم در حال حاضر...حتما سری بزنید پشیمان نمیشود!!!
    پاسخ:
    حتمن :)
    هووم
    1- چه قد مقایسه طلوع و غروب آفتاب با ثانیه و دقیقه وسوسه‌انگیز بود. دلم سفر خواست. 

    2- من انزلی و خوی و مشهد و بندرعباس و اهواز و بابل و کرمان رفیق نزدیک دارم. کرمان رو که خودت رفتی، برای بقیه‌اش ماشین از شما رفیق از ما، بریم؟ :))
    پاسخ:
    خوی و اهواز نرفتم هنوز. در خدمتیم :D
    عاشق لهجه های کرمانی هام :)

    + حالا حتما باید دوست دعوت کنه ؟؟؟ آژانس های مسافرتی برادر !
    پاسخ:
    اونم هست، بله :p
    همیشه به سفر ..
    برای آدرس باید بیایید مشهد تازه بعد میفهمید اتفاقاخیلی هم خوب بهتون آدرس دادن !
    پاسخ:
    ای بابا :P

    چه بامزه س تعریفتون از آدرس دادن کرمانی ها....

    شهرهای کویری...و اصولا کویر و شب هاش میچسبد.....خیلی دوست دارم پیش بیاد و سفری هم به کرمان برم....

    پاسخ:
    ایشالا..........پیش.......بیاد........
  • بانوش عابدی
  • کرمان خیلی آسمانش زیباست!!! اولین بار به نظرم راه شیری رو در سفر کرمانم دیدم، وقتی از کرمان می رفتیم رفسنجان.. هیرتزده صورتم را چسبانده بودم به شیشه ی ماشین و خیره شده بودم به آسمان.. فوق العاده بود!
    و فالوده کرمانی..... عالی!
    پاسخ:
    آره آسمونش فوق‌العاده است.
    پ.ن فالوده شیرازی البته یه چیز دیگه است ;)
    چون کرمانی هستم از این پستت خیلیـــــــــــ خوشـــــــــتم اومد...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">